Medewerker(s) marketing & communicatie gezocht

rialtoNews

Closing evening WCA 26-08-2017 - Small res - Melanie Lemahieu (80)

De zevende editie komt eraan!  Van 16 t/m 25 augustus 2018 zal World Cinema Amsterdam weer de beste films uit Afrika, Azië en Latijns-Amerika en vertonen. Dit jaar is er ook nog een focusprogramma dat zich richt op de actuele, onafhankelijke cinema uit Cuba. Daarnaast is er een competitieprogramma met negen niet-westerse premièrefilms van over de hele wereld en een openluchtprogramma. Tijdens het festival worden filmmakers uitgenodigd en is er een interessant randprogramma met ontmoetingen en feesten.


Wij zijn in de periode 15 mei t/m 1 september 2018 op zoek naar een medewerker marketing en communicatie en ook naar een enthousiaste stagiaire voor onze communicatieafdeling. Het zwaartepunt van de werkzaamheden van de medewerker marketing en communicatie ligt bij het begeleiden van het drukwerk en de persbenadering. Je werkt zelfstandig, samen met een medewerker online communicatie en een stagiaire, maar onder verantwoordelijkheid van de coördinator marketing en communicatie van Rialto. De stagiaire (bij voorkeur woonachtig in Amsterdam) draait mee in het festivalteam, heeft zin om veel te leren, heeft affiniteit met (wereldse) film, toont initiatief, is flexibel en ondersteunt de afdeling marketing en communicatie gedurende deze 3,5 maand.


Omvang

Tussen 15 mei – 1 september 2018 gemiddeld 3-4 dagen per week, fulltime tijdens het festival. Totaal: 45 à 50 dagen.


Taken en verantwoordelijkheden medewerker marcom

• Drukwerkcoördinatie: begeleiden van het drukwerk – verzamelen van de content, verzamelen van de correcties, bewaken van de deadlines, nauw contact met vormgever, aanleveren materiaal bij de drukker, verspreiding organiseren.
• Persbenadering: persberichten versturen en evt nabellen, interview schema’s maken, begeleiden van pers tijdens het festival.
• Doelgroepbenadering: opstellen en uitvoeren van PR-plannen voor alle festivalfilms, nieuwe doelgroepen benaderen, meedenken over mogelijke samenwerkings- en/of mediapartners en helpen met het actief benaderen hiervan.
• Mediaresultaten verzamelen/bundelen: gedurende de maanden mei-augustus artikelen on en offline verzamelen en na afloop bundelen.
• Samenwerkingen opzet en (ludieke) marketing acties bedenken
• Publieksenquête: enquête opstellen en (met hulp van de stagiaire) afnemen onder de festivalbezoekers.
• Overig: hand en spandiensten tijdens het festival
• Aansturen stagiaire


Functie eisen medewerker marcom

• Beschikbaarheid in de periode 15 mei – 1 september (geen vakanties gepland)
• Hbo+ bij voorkeur marketing & communicatie
• Min. 3 jaar  marketing & communicatie ervaring bij een (film)festival
• Kennis van en ervaring met doelgroepbenadering
• Beschikt over een relevant persnetwerk
• Affiniteit met Rialto’s doelgroepen
• Beheersing van Nederlands en Engels (ook in geschrift)
• Kennis van Office
• Bij voorkeur woonachtig in Amsterdam


Profiel medewerker marcom

• Zij\hij is nauwkeurig, planmatig, zelfstandig, stressbestendig en anticipeert makkelijk tijdens drukke en kritische situaties, weet deze tijdig te onderkennen en speelt daar adequaat en inventief op in.
• Heeft ervaring met het halen van deadlines.
• Is energiek en blijft in drukke periodes langdurig en goed presteren.
• verder is de medewerker praktisch en flexibel ingesteld en werkt hij of zij indien nodig tijdens avonduren, weekenden en feestdagen.


Interesse en vergoeding

Er wordt een overeenkomst van opdracht gesloten, bedrag afhankelijk van ervaring. Ook voor de stagiaire is er een (stage)vergoeding beschikbaar. Ben je geïnteresseerd in een van de twee functies? Stuur dan zo snel mogelijk je CV en een korte motivatie naar dirk@rialtofilm.nl. Voor meer informatie kun je contact opnemen met Veerle Snijders coördinator marketing en communicatie Rialto, veerle@rialtofilm.nl , of Dirk de Bruin, hoofd financiën en personeelszaken, dirk@rialtofilm.nl. Of 0206623488.